بستنی

  • ۰
  • ۰

دریاچه بایکال از معروف ترین جاذبه های گردشگری روسیه است که گردشگران تور روسیه همه از آن دیدن می کنند. این دریاچه جنوب سیبری در کشور روسیه واقع شده است. دریاچه بایکال در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و قدیمی‌ ترین و عمیق‌ ترین دریاچه ی آب شیرین جهان به شمار می رود.

دریاچه بایکال روسیه

زیست بوم دریاچه بایکال به دلیل شیرین بودن آب آن بسیار خاص است و دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌ مهرگان، چندین گونه از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان است و دائماً در آب شیرین زندگی می‌کند ؛دانشمندان بر این عقیده هستند که خوک‌های آبی این دریاچه در زمان های قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده‌ اند. دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع پهناوری دارد.

  • ۹۵/۰۵/۱۰
  • سهیل سهیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی